CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday 19 November 2012

Aktiviti Mengenal Bentuk 2

Malam ini saya menemui laman web berikut. Memang menarik untuk digunakan di kelas. Bagi anda yang mempunyai rangkaian internet di kelas, bolehlah mencubanya. Di kelas saya masih di takuk lama. Internet hanya boleh diakses di makmal komputer atau di bilik akses. Itupun kena menunggu giliran. Memang tidak seronok langsung. Mulai tahun ini saya bercadang ingin memohon sambungan internet ke kelas memandangkan keperluan yang semakin mendesak. Lagipun dengan adanya internet banyak aktiviti secara online dapat diakses oleh murid-murid. Cuba lihat laman web di bawah ini. Saya kira anda pasti seronok melayarinya sebagaimana asyiknya saya meninjau laman tersebut. Selamat mencuba.

Big Bird's Shapes - press a key and a shape appears. Big Bird identifies shape and color.Kinderweb - Interactive educational games geared for the beginning of the school year or preschoolers. Students practice their colors and shapes.Paint the Shapes - A listening and following directions game identifying shapes and colors.Find the Shape - How many different shapes can you find in Shapeville? Matching Shapes with Krog - drag and drop the shape on the correct match.

1 comment: